PhotobucketPhotobucket

Sunday, April 17, 2011

Mighty Minds - Part 2

Salam
Tak jawab dosaa kalau jawab sayang

Hari ni aku adaa ceritaa best pasal sambungan ceritaa Mighty Minds yang aku post semalam. Belum bacee? Pergi bace cepat. Entry ni special sikit. Aku nak cakap gunaa bahasaa ROJAK. Tahu tak bahasaa ROJAK tu apee? Bahasa ROJAK ni guna bahase campur campur. Bi ade Bm ade. Enough babbling *tutup mulut*

Semalam bangun pukul 5.15 sebab teacher kate nak bertolak pukul sebelum 6:30. Set laa alarm. Bila alarm bunyi aku pergii tekan OK & taa bangun. Ngantuk sangat laa tu agaknyaa. Jage jage pukul 5:30. Baju aku taa gosok lagi. Beg taa kemas lagii. Cepat cepat bangun & gosok baju. Then, kemas beg & terus mandi and ape semua. Siap dalam pukul 6:15, lebih kurang macam tulaa. Ayah aku taa bangun lagii. Pergi kejut and bangun laa jugak ayah aku tuu -.-" Sarap sikit & bertolak dalam pukul 6:30. Memang lewat bangun awal pergii lewat. Ape kess entah. Sampai je dekat bus stop sekolah, orang ramai daa adee. Teacher tengah calling calling sape entah. Orang sewa van kot. Tunggu punya tunggu orang van belum sampai lagi. Dah tak adee care lain kene naik kerete Pak Cik Musa sebab F123 kene register dulu pukul 9:30 & budak form 3 dekat Angullia kene ambik lagii.

*skip story*

Berhenti laa dekat satu kedai makan untuk makan pagi. Ye laa kene makan sebab nanti jawab soalan pengsan kan baru tahu. Haha. Makan nasi lemak. Best laa nasi lemak diaa. Bukan macam dekat Kemaman punyaa. Drive lagi pergi Angullia ambik kakak aku, Adleen & Hakim. Sampai laa dekat TTC. Register semua adee dalam 5 minit lebih. Relax relax sekejap. Orang lain semua bace buku. Kiteorang tak pun. Relax ajee arh. Haha. Kuiz pon start. Jawab jawab soalan tak adee laa susah mane tapi ade yang susah. Soalan banyak general knowledge sebab kiteorang dapat score dengan kehadiran Hakim. Dia pon tunjuk score board. And we can get through the next level. Team kiteorang nombor 24 and team sorang lagi nombor 25. Mule mule tengok nombor 24 ade and ingatkan team 25 tak dapat. Tengok tengok team 25 pon ade C: Tak sangke laa. Happy giler.

Next, buat Hands-On. Hands On ni reka cipta. Excited nak buat. Host die orang india cakap bolok kali sebab dieorang cakap laju. Pening nak faham dieorang cakap. Adee satu ni dieorang suruh check barang takut ade yang dieorang tak bagi. Check check ade macam ade satu barang ni tertinggal nak bawak masuk dalam beg sebab posisi die terlindung sikit. India yang bertugas tu marah macam orang buat salah besar. Hoho. Memang garang kalahkan singaa. Host India tu cakap You may start at 10. 10!!!! Yang mase die sebut 10 tuu, kiteorang ingatkan boleh start sebab orang sebelah nak ambik kertas instruction tu & orang sebelah tu letak balik. Ape kess? Mase die jerit 10 memang kuat giler gegar TTC time tu. Aku tengok belakang Teacher ade. Teacher tengah terkejut beruk sebab orang India tu punye pasal cakap 10 kuat nak mampus. Hahah. Bilaa flashback balek memang kelakar laa :) Start laa buat semua semua. Aim of the challenge : Kene buat eclipse of the Moon & Sun. Eleh, senang senang. Korang boleh buat? Hahah. Ketor tangan buat hands on.

Then, duduk sekejap and pergi sembahyang. Mase balik tu host tu announce sape yang dapat masuk. Kiteorang anggap memang tak dapat masuk punyaa. Tapi die sebut Team #24! I was like OMFG. Can someone pinch me. Am I dreaming? Teacher mase tu tengah otw nak datang dekat aku. Bile dengar team 24, Teacher terus lari and pelok kiteorang. Lepas tu, Team #25! Serious? Dua dua team dapat masuk!? Ohh yeahh baby. Come on in! SMK Chukai in da house babeh. Aku daa takut nak present ape. Takut giler. Daa la kene speaking. Aku dapat nombor Team B. Orang kedua present! First team pergi present & then turn kiteorang pulak. Aku pon present nih cehh bukan main lagi dok terang pasal eclipse tu. Tapi mase nak pusing bulan tangan ketor giler. Macam nenek tua angkat gelas ataupun lebih lagi. Haha. Hakim main rembat ajee. Tak pelaa. Sekurang kurang dapat masuk semua challange! Tapi aku present ade gune ayat OCCURS, ROTATION OF THE MOON dan AS WE CAN SEE HERE. Bilaa aku start gune perkataan tu semua team lain ikut. Aduyai. Bengang laa sikit tapi tak apee laa :)

Next, buzzer quiz. Soalan tahap ni memang susah tahap gilaa babeng. Tak boleh nak cakap. I'm speechless. Tapi nasib Hakim ade. Die boleh jawab soalan general knowledge. Soalan die tanye pasal tsunami dekat jepun, tempat mane yang dilanda tsunami. Hakim laju gilaa jawab. Haha. Yang kedua, aku jawab pasal DJ. Dj stands for what? Tak tahu? Aku pon. Tapi die bagi clue yang J tu person who ride horse. Aku inagt tapi lupe. Aku pergi jawab JOKER. Jawapan die Disc Jockey. Ape gelak gelak? Korang pon tak tahu jugak. Then, siap. Fuhh lege laa. Cume tunggu result je.

And result nak keluar. Debo giler babe. Tempat kelima jatuh kepada............

5. SMK Chukai ( T2 ) * kumpulan Air Liur
4. SMK Chukai ( T1 ) * kumpulan aku
3. Taa ingat
2. Taa ingat
1. Taa nak ambik tahu & taa ingat. Ngade :P

Haha. Amacam? Tak payah nak complain laa. Nasib baik dapat nombor daripada tak masuk langsung. Teacher kate tiga tahun cikgu menanti ni first time dapat habiskan chaellenge. Bangga rasaa :) Memang pulang dengan kegembiraan laa. Suke suke. Ambik gambar & balik. Berhenti sekejap makan & sembahyang dekat masjid terapung. Haha. And and and, mase dekat Mighty Minds, McDonald sponsor, makan burger jelaa. Hahaha. Beruntung nye aku. Sampai sekolah pukul 10 lebih nak dekat pukul 11. Penat giler. Lenguh satu badan. Dalam kerete bukannya boleh tido sebab kereta orang kan. Tak selesa tidur kereta orang. Haha. Choosy.

Then, sampai rumah. Mandi mandi terus tombang. Kroh kroh. And hari ni aku tak pergi sekolah. Biar laa. Teacher kate tak nak pergi tak pe nanti kalau pengetua tanye cikgu back up. Mwahaha. Teacher teacher. Pics? Later laa aku masukkan. Sebab gambar semua dalam email sekolah. To teacher : Thank you for choosing instead of thousand students in SMKC. I promised you I'll do my best and now I proof it. Maybe I am not doing the best but it's okayy. I'll do the best next year :') *Fingercrossed. Aku rase ni entry yang terpanjang aku tulis. Haha. Peace out #jetlag. BBye

Baca and comment banyak banyak!