PhotobucketPhotobucket

Friday, March 25, 2011

Explorace 2011

salam,

; Hari ni hari jumaat kan. Hari ni aku main explorace. Best giler. Lain sikit daripada tahun lepas. Sampai sekolah pukol 8 lebih. Berkumpul kat foyer dalam beberape minit and lepas tu berlari main. Haha

; Mule2 kene cari clue warne hijau dekat tangge jejantas. Cari punye cari Nurin jumpe. Then, kene pergi dekat pondok pengawal. Kene minum air srasi campur burung puyuh. Of course bukan aku yang minum ;). Kene pulak eje perkataan dapat perkataan susah lak tuh -.-". Natam ape entah perkataan tu. Daa lupe. Mintak tukar perktaa, kakak tu kate overule. Yes ! Senang.

; Berlari pergi dekat tempat parking kerete. Kene jawab peribahase pulak. Gambar pulak macam ape entah. Orang kan ramai so main tarik tarik je fasi tu sebab nak jawab. Lagipon fasi tu Semy. Haha. Kesian kau ekk
:). For the first time, aku terpakse makan halia. Bende yang aku paling tak suke. Bile makan tu rase macam nak termuntah pon adee. Pedas gile wokk -.-". Demi group tahan jelah. And bile sampai kat jejantas kene makan buah epal bersalut sos and NIK makan. Good job Nik. Die tanye lakk bilangan anak tangge jejantas. Amy ingat sebab tahun lepas main explorace jugak kan soalan yang same. Sekejap je lah. Haha. Nasib baik daya pengingatan Amy kuat.

; Sampai kat blok sane, kene jawab hal hal politik lak. Gambar jugak. Gambar Najib, Mahathir and sape tahu sorang lagi. Tak ingatt. Kene cari clue lagi. Warne hijau. And aku jumpe clue kat lantai senang giler nak jumpe. Tak sampai 10 saat. Kene cari clue lagi " Lantai warne merah berhampiran padang". Aku punye semangat cari dekat dalam gelanggang. Orang main dalam aku buat dek je. Lame jugak laa jumpe and last Farzana jumpe. Berlari pergi checkpoint seterusnye. Kene makan telur burung puyuh. Bab bab telur aku tak boley. Cepat nak naik muntah. Nik makan. Nik sportin :) Kene main pulak Charade lepas tu. Kene buat pergerakan tape kluar suare. Bestt

; Pergi checkpoint seterusnye kene ambik gule gule dalam tepung tanpe gune tangan. Aku ingatkan mase dah jumpe gule gule tu boleh ambik dengan tangan. Rupe rupenye tak. Kene pergi balek checkpoint burung puyuh tadi. Nik lagi makan. Bagus Nik. Pergi balek kat tepung tuh. Habis muke mirah. Tepung habis! Haha. And kene makan bawang. Aku bawang takpe lagi jangan halia. Pergi buat origame yang sambung sambunng tuh. Gile kepale mikir. Geng aku stuck kat situ. Mase checkpoint lain geng ak no 1 apabile sampai kat sambung sambung dapat no lebih dari satu. Tibe tibe je Azin kate ok ok. Kenape azim taa kate awal. Boleh aku pergi awal awal.

; Azim kate pergi dekat pintu masuk. Aku ngan geng aku pergi cari dekat pintu pagar tengok orang kosong jee. Mane orang nii. Pergi balek kat Azim kate dekat depan Dewan Mercu. Tension goh. Haha. Teke dapat nombor berape? Nombor 15. Huh. Bala. Bala. Kene pergi kat Foyer pulak. Nak balik. Nak pegi sunway. Lapo ! Kene main kotak beracun pulak. Adoii. Mule mule Nik kene buat gaye monyet. Haha. And banyak lagi. Kene buat kat depan orang ramai lakk tu. Yang lagi terok kene buat Catwalk. Haha. Lame lame daa naik bosan. Sorry ye. Nak balek. Yang part tu taa boley cerite. Haha

; Duduk kat wakaf. Pegi sunway. Aku pulak lupe nak bawak duit. Pinjam diut mirah dulu. Mirah, belanje ke pinjam? Haha :) Hari Ahad ni aku ganti balik. Sampai je Nik terus marah. Sorry laa Nik. Kiteorang tak tahu. Tahun depan kite main lagi ea. Kalau tak nak tak pelah. Lepas tu, aku balik. Balik panjat pagar. Haha. Best. Lame tak panjat. Sebab mase kecik kecik dulu suke panjat pagar kat rumah laa :)

NIK : RELAX RELAX. SORRY :)

Baca and comment banyak banyak!

1 E7:

Dee Dee Kidrauhl said...

sorry spelling . nak cepat. HAHA. harap2 faham